Selamat Hari Merdeka 2020

Alam ni sangat adil mengikut susunan dan aturan Allah S.W.T. Dunia ni tidak membenarkan seseorang itu hidup selama-lamanya. Generasi itu akan bertukar Kepimpinan itu akan bertukar Jika tidak sekarang, ianya PASTI berlaku di masa hadapan. Dalam dunia pekerjaan, masa untuk tamat bekerja itu akan tiba. Maka digantikan dengan generasi yang lain. Tidak berguna mempersalahkan generasiContinue reading “Selamat Hari Merdeka 2020”

Ketenangan itu berbeza setiap individu

Aku pensyarah dekat sebuah universiti tempatan. Pensyarah ni masa masuk ofisnya amat flexible. Tak kisah masa. Dtg jam 10. Dtg tengahari. Balik jam 2, balik jam 9 malam. Tak kisah Buat kerja kat rumah, buat kerja kat cafe, buat kerja kat kat mane jua. Tak kisah. Datang meeting ke apa ikut yg ditetapkan. If takdeContinue reading “Ketenangan itu berbeza setiap individu”

Kenkadang otak dan badan perlukan rehat

Aku rehat lari hujung minggu ni. Banyak juga celoteh di media sosial minggu ni. Aku skg pun malas sgt nak komen lebih2 dah. Aku samada komen sikit dan tak maki sgt macam dulu. Cuma tulis “aku sokong dibuat demikian”, atau “saya kurang bersetuju dibuat demikian” atau memberi pendapat seperti menyoal kembali. Dunia ni bukan sempurnaContinue reading “Kenkadang otak dan badan perlukan rehat”