Apakah sebenarnya untuk kehidupan ini?

Salam, Terdetik aku menulis pagi ni selepas subuh sementara menunggu majlis akikah pada jam 10 pagi nanti. Apa yang aku nak tulis ni adalah satu pemikiran yang saya fikirkan sebenarnya dah lama dan mungkin masih mencari jawapan. Bukan apa. Jika difikirkan, ko bangun pagi, siapkan anak, terus hantar anak dan sarapan. Pergi ke tempat kerja,Continue reading “Apakah sebenarnya untuk kehidupan ini?”

Perkara Positif Kena Dikembangkan

Penulis Novel? Script Writer? Pelukis Komik? Aku simpan A4 dalam bilik tengah dan semua ni dia amik sendiri, stapler sendiri (dia reti gune stapler) dan lukis sendiri tanpa aku tau pun dia nak buat apa. Dan aku langsung tak suruh, tengok masa dia buat dan yang aku tahu tetibe aje dia nak tunjukkan hasil lukisanContinue reading “Perkara Positif Kena Dikembangkan”

Sebab tu ilmu dan agama itu penting

Ilmu. Anda boleh jadi kaya dengan syarat mesti berilmu juga. Miskin pun wajib berilmu Sebab apa Sebab solat dan nak tunaikan haji itu sama sahaja kaya atau miskin TETAPI WAJIB ADA ILMU. Sebab itulah ilmu itu penting ILMU penting sebab kaya ke atau miskin ke tak kene TIPU dan SCAM ILMU Penting supaya kita takContinue reading “Sebab tu ilmu dan agama itu penting”