28 Januari 2022

Wahhh. Selamat Hari Jadi aku yang ke-37 Diam tak diam dah 37 tahun aku hidup di muka bumi ini. Aku teringat saat aku membesar aku takde pun nak sampai ke tahap ni. Bahkan aku takde pun dlm diri menyimpan hasrat nak menjadi pensyarah tersohor. Edisi Khas Ringkas Cerita:Mcm mana aku kenal wife aku? Aku kenalContinue reading “28 Januari 2022”

Apam Balik Durian Tunggal

Apam Balik Durian Tunggal ni mmg hampir kerap gak lepas solat jumaat atau hari Ahad ke aku dtg beli. Aku tak pasti hari apa dia tutup tp yg penting apam balik dia paling sedap aku pernah makan di Malaysia ni. Lokasi amat rare iaitu kat pekan Durian Tunggal aje tp gerai biasa aje takde orgContinue reading “Apam Balik Durian Tunggal”

Master and PhD Part 5

Aku masa ambil PhD adalah sama aje mcm orang lain. Takde ada istilah mudah ke susah ke. Sebab ramai ingat PhD ni digambarkan susah majoritinya dan senang pada sebahagiannya. PhD bukanlah bab contribution tu paling penting. Tapi yg penting adalah PROSES MENJADI SEORANG RESEARCHER. Itu matlamat PhD sebenarnya. Contribution memang InsyaAllah akan ada dan dapat.Continue reading “Master and PhD Part 5”