Run or walk

Lari.

Atau Walk.

Tak kisah apa korang nak lakukan.

Laju atau perlahan
Jauh atau dekat
Berbukit atau flat
VR atau fizikal run
Masuk event atau bersendiri berlari
Solo atau dgn keluarga/kengkawan
Muda atau Tua
Takde jam atau ade jam GPS
Mahal atau murah kasutnya

Apa yang aku tahu, aktiviti bersukan patut setiap orang buat.

Takpayah ada kelengkapan sgt bro. Kasut tak perlu mahal. Takde jam pun takpe. Ko sarung ajela pakain pejabat dan buat walk lepas abis keje tu kejap 30 minit. Pusing je bangunan pejabat. Jalan.

Sukan paling murah. Ko guna apa yg ade.

Banyak manfaat beb. Aku tak ckp bila bersukan ni ko takkan dpt penyakit.

Tapi, benda ni ibarat satu kepuasan hati beraktiviti. Sihat tu ko kene kawal makan. Exercise atau sukan ni sekadar 20% je cegah penyakit. 80% come from foods yg kamu consume.

So rakan2 IG or FB aku. Just take a wall guys. Tak setiap hari, buat selang2 pun takpe, 3/4 kali seminggu. 30 minit je gais.

run #running #kuatagh #run4HanS #mrsmkuantan #mrsm #hamzahasyranisulaiman

Published by razorjr

Research and Academician

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: