Salam,

Januari ini telah banyak kes kes di facebook dan pelbagai lagi perkara kita lihat.

Nak sebut tapi dah jadi mcm biasa dah pun

Banyak sangat. Buka facebook anda dan cuba scroll dalam masa 30 minit pasti macam2 anda jumpa.

Kita yang biasa ni mungkin mesti ada rasa takut

Takut jadi apa2 kat kita atau generasi2 kita.

Memang normal la jika ada perasaan begitu.

Kalau anda buat bodo aje maknanya anda tak tahu apa yang berlaku kat umat.

Tak bagus jika tak ambil peduli. Anda hanya dengan dunia anda sahaja. Itu bukan tanda anda umat yang bagus. Yang bagus adalah yang amik peduli.

Berbalik kepada punca semua ni.

Puncanya senang aja.

Pegangan hidup = agama.

Jika semua orang ada pegangan betul iaitu berpegang pada tali agama yang betul.

Maksud saya benar2 betul tanpa sibuk menghentam dan mencaci.

Memang pure agama dan kebaikan sahaja dia nampak.

Memang akan harmoni dunia ni.

Tapi itulah yang mustahil.

Maka disitu kita kene pastikan generasi kita terus menjadi mantap dan berkembang.

Jadi apa tugas kita sekarang?

Memperbanyakkan kebaikan dan cuba sedaya upaya basmi keburukan.

About the Author razorjr

Research and Academician

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s